BOXR

Branding
Strategy
awards
00
No items found.

Sharper strategy, stronger identity for BOXR

BOXR maakt dagelijkse basics die je met vertrouwen draagt. Comfortabel, duurzaam en gemaakt van bamboe. Met inmiddels meer dan één miljoen verkochte boxers werd het tijd om het merk aan te scherpen en een nieuwe standaard te zetten.

We herdefinieerden de merkstrategie en ontwikkelden een visuele identiteit die de basis vormt voor alles wat nog komt. Een sterk verhaal, een duidelijke toon en een tagline die alles zegt: “We’ve got the basics, the rest is up to you.” Van boxers tot T-shirts en sokken: BOXR verzorgt de essentials, jij doet de rest.

We introduceerden merkgaranties, verfijnden het logo, voegden krachtige kleuren toe en maakten de box tot een centraal designelement – een herkenbaar anker dat doorloopt in de motion, fotografie en persoonlijkheid van het merk.

Services
Brand design
Brand positioning
Brand Story
Content Strategy
Logo
Motion design
Online brand content
Photography / video
Positioning
Print
Tone of voice
Visual language

The box takes center stage in the BOXR branding

We creëerden een onderscheidende setting die de visuele beeldtaal van BOXR bepaalt.Ook in de motion speelt de box een hoofdrol: voortdurend roterend terwijl titels en beelden zich ontvouwen binnen BOXR’s dynamische motion-systeem.

Blue as the brand anchor

Samen met modefotograaf Maryn Haertel en haar team ontwikkelden we een krachtige setting die de visuele toon van BOXR bepaalt. Van sterke merkbeelden tot Black Friday-assets: deze campagnematerialen legden de visuele basis van het merk. Parallel aan de campagne ontwikkelden we een herkenbare e-commerce stijl. De blauwe achtergrond fungeert als visueel anker en komt consequent terug in de productfotografie.Schoon, scherp en direct herkenbaar – van webshop tot social.Een naadloze merkervaring op elk platform.

No items found.
Working with UNCOMMON gave BOXR the clarity we needed. They guided us through redefining our brand and helped translate our growth into an identity that truly reflects who we are today; focused, sharp, and built to last. The result is a brand that feels authentic and ready for the next chapter.
Max Louw
BOXR
Case Credits
Stijlbewust
Production
Maryn Haertel
Photographer
Laura de Waard
Make-Up And Hair